Průvodce Messaging API pro marketéry


Pokud je omnichannel ommunications cílem, lepidlem, které to všechno drží pohromadě, pak jsou API pro zasílání zpráv mezi aplikacemi (A2P) základem. Když vývojáři začnou mluvit o rozhraní API, spousta marketérů se začne trochu třást. A je snadné se zmýlit v tom, co dělá jakékoliv rozhraní API - natož co dělá rozhraní API pro zasílání zpráv A2P.

Dobrá zpráva je, že to není složité. Jsme tu, abychom vám pomohli se zorientovat a dát smysl rozhraním API pro zasílání zpráv pro vícekanálový marketing.

Co je rozhraní API A2P a co s ním mám dělat?

Začněme nejprve s rozhraním API. API je zkratka pro Application Programming Interface (rozhraní pro programování aplikací). Jedná se o jednoduchý soubor instrukcí, které vývojáři používají k tomu, aby jeden program "mluvil" s jiným. Například když vám webová stránka umožní přihlásit se pomocí účtu LinkedIn, Twitter nebo Facebook. Můžete to udělat díky přihlašovacímu rozhraní API.



Webové stránky, které navštěvujete, používají přihlašovací rozhraní API sociálních sítí, abyste se na ně mohli dostat bez nutnosti registrace. Vývojáři používají nejrůznější rozhraní API k propojení různých aplikací a vytváření všech úžasných aplikací, které dnes používáme. Rozhraní API obvykle podporují několik hlavních programovacích jazyků, ale to není (obvykle) něco, co by marketéry mělo znepokojovat. Rozhraní API jsou návody k propojení aplikací, aby mohly dělat různé věci a spolupracovat. Skvělé.

Část Application-to-Person (A2P) je rozhraní API, které umožňuje aplikaci (řekněme počítačům ve vaší bance nebo rezervačnímu systému letecké společnosti) posílat zprávy osobě (jako jste vy) prostřednictvím chatovacích aplikací, e-mailu, SMS, telefonního hovoru nebo dokonce do aplikace jako push oznámení. Pokud by vám banka chtěla dát vědět, že jste obdrželi vklad, použila by rozhraní A2P API k vytvoření e-mailu a jeho odeslání vám. Pokud by došlo ke změně brány vašeho letu, použilo by se rozhraní A2P API k vytvoření zprávy SMS, která by vám byla zaslána.

Podniky používají rozhraní A2P API mnoha různými způsoby. Rozhraní API pro zasílání zpráv se liší tím, kolik různých druhů zpráv s nimi můžete posílat. Některé mohou umět pouze e-mail. Některé mohou sloužit pouze k volání a hlasovým příkazům (známé "stiskněte 1 pro účty, stiskněte 2 pro fakturaci, stiskněte 3 a navždy poslouchejte naši podrženou hudbu..."). Jiné propojují řadu různých komunikačních nástrojů dohromady, takže jeden interní systém (řekněme přepravní část systému elektronického obchodu) může rozesílat e-maily, SMS, hlasové zprávy nebo cokoli jiného, co si zákazník může přát.

Například jste si něco koupili online. E-mailem vám přijde účtenka za nákup, v mobilní aplikaci obchodu se objeví oznámení o odeslání zboží a vy dostanete SMS s číslem pro sledování zásilky. Tři různé zprávy odeslané ze stejného systému prostřednictvím jednoho rozhraní A2P API.

Pokud jsou vaše interní systémy napojeny na kvalitní rozhraní A2P API, máte pro obchodníka spoustu možností, jak posílat zákazníkům více informací, více různými způsoby, a můžete nechat na nich, které médium chtějí (většinou) použít.

Newslettery nemají smysl posílat přes SMS, ale oznámení o expedici a fakturaci mohou být zasílány e-mailem nebo SMS. Zákaznická podpora může začít (nebo skončit) e-mailem, telefonátem nebo požadavkem prostřednictvím vaší aplikace. Když máte něco výkonnějšího než jen jednokanálové rozhraní API, otázka se změní z "Co můžu udělat?" na "Páni, co udělám jako první?".



Co dělá dobré rozhraní API pro zasílání zpráv A2P dobrým?

Prostě a jednoduše, dobré rozhraní API je flexibilní, dobře zdokumentované, lze jej použít v řadě programovacích jazyků a lze jej škálovat od 100 do 1 000 000 000 zpráv, aniž by bylo nutné aplikaci překódovat. Co to ale znamená "doopravdy"? Proč by mě jako obchodníka mělo zajímat, zda je rozhraní API dobré, nebo ne? Tři slova.


Kratší. Čas. Na vývoj

Dobrá rozhraní API se obvykle snáze implementují a integrují do vašich systémů. Snadnější je dobré. Dobrá API se propojují s vývojářskými weby, jako je Github, a službami, jako jsou IFTTT a Zapier, takže vývojáři mohou snadněji vyvíjet aplikace a vidět příklady, jak API funguje s jinými aplikacemi. Vzhledem k tomu, že rozhraní API jsou základem aplikací, lepidlem, které je spojuje, a mostem mezi aplikacemi, čím lepší jsou rozhraní API, tím lépe se s nimi tvoří. Pokud budete o rozhraní API uvažovat jako o stavebních kamenech, lepidle a mostech, snáze pochopíte, jak se rozhraní API hodí k vašim marketingovým nástrojům.

Jak to zapadá do omnichannel komunikace?

Když vezmete rozhraní API A2P a propojíte ho se systémem CRM, systémy ticketů podpory, systémem automatizace marketingu, newslettery, mobilní aplikací a webovými stránkami, získáte omnichannel marketingový motor. Právě síla a flexibilita rozhraní API umožňuje vašim zákazníkům poslat SMS a získat podporu nebo vám umožní spustit kupónovou akci z vaší aplikace a webových stránek nebo nabídnout aktualizace prostřednictvím e-mailu nebo PIN pro 2FA prostřednictvím SMS nebo hlasu, to vše je poháněno rozhraním API pro zasílání zpráv. Bez rozhraní A2P API bychom nemohli vytvořit většinu dnešních aplikací. Rozhraní API umožňují vývojářům napsat jednu (velmi složitou) věc, například jak se připojit k SMS bráně pomocí rozhraní API, a používat ji znovu a znovu. Bez rozhraní API by vývojáři museli tato připojení pokaždé psát sami.

Jak začít?

Integrace rozhraní A2P API do vaší aplikace nebo infrastruktury může být prací pro vývojáře, ale než se projekt dostane k vývojářům, musíte se rozhodnout, co chcete dělat. A2P je o zapojení vašich zákazníků novými a dynamickými způsoby. Spotřebitelé chtějí mít vliv na to, jakým způsobem jsou kontaktováni. Rozhraní API pro zasílání zpráv jsou cestou, jak toho dosáhnout. Má to však háček. Abyste byli efektivní, potřebujete nejen spolehlivé rozhraní API, které se propojí s e-mailem, SMS, hlasem a push, ale také globální rozsah a pokrytí, abyste mohli nabízet všechny možnosti zasílání zpráv po celém světě. Bez globálního rozsahu a pokrytí nenabízíte skutečně nové řešení pro zapojení zákazníků. V podstatě říkáte, že někteří zákazníci v některých částech světa jsou důležitější než jiní. Žádný zákazník se nechce cítit nedůležitý, když vám nemůže poslat SMS ze své země. Zajistěte, aby se všichni vaši zákazníci cítili propojení a důležití. Rozhraní API pro omnichannel A2P zprávy společnosti Infobip je světovou špičkou v oblasti konektivity. Žádný jiný poskytovatel nemůže nabídnout solidní rozhraní API, nejpřímější spojení s operátory v oboru a prvotřídní nepřetržitou podporu. Pokud je spojení se zákazníky pro vaše podnikání klíčové, postačí vám jen to nejlepší, nejspolehlivější a nejrozsáhlejší rozhraní API. Až budete připraveni na spojení se svými zákazníky, rozhraní API pro zasílání zpráv od společnosti Infobip vás, vaše zákazníky a vaše aplikace spojí dohromady.

Komunikujte lépe - s námi!

Mluvte s klienty tak, aby chtěli poslouchat a poslouchejte tak, aby s vámi chtěli mluvit.

4 trendy pro retail

4 trendy pro retail - z krize k oživení

Každý retail by si na začátku roku 2022 měl osvojit 4 poznatky, aby byl připraven splnit očekávání zákazníků po pandemii. Přečtěte si náš blog, kde se dozvíte více.

, by Karel Holub
WhatsApp pricing

WhatsApp Business Pricing

Od 1. února 2022 přejde WhatsApp na cenový model založený na konverzaci. Zjistěte, co to znamená pro vaši firmu.

, by Karel Holub