9 trendů pro retenci - jak si udržet zákazníky v roce 2022
Udržet si zákazníky (a udržet je spokojené) je nekonečná výzva. Zde je devět taktik, které vám pomohou dosáhnout tohoto cíle nyní i v příštích letech.
Novým a stávajícím zákazníkům můžete zasílat oznámení pouze v případě, že se s tím souhlasí. Když se zákazníci přihlásí k tomuto způsobu komunikace, získáte jejich telefonní číslo a můžete jim začít posílat zprávy.
Souhlasy můžete získat následujícími způsoby:
Nabídněte jednoduchý opt-in jedním kliknutím přes SMS s přímým odkazem na WhatsApp. Otevření odkazu se považuje za okamžitý souhlas s používáním aplikace WhatsApp jako kanálu pro budoucí oznámení.
Zákazníci jsou poté přesměrováni na stránku "Díky za přihlášení k odběru" a vy můžete začít zasílat oznámení přes WhatsApp.
Pokud chcete přidat další úroveň, aby se zákazník mohl před souhlasem dozvědět více o opt-inu, můžete místo toho poskytnout odkaz na webovou stránku s podrobným popisem komunikace přes WhatsApp a podmínkami pro opt-in.
Automatizujte sběr opt-in prostřednictvím hlasových hovorů IVR. Pomocí této služby můžete své zákazníky požádat o udělení souhlasu stisknutím určité klávesy na číselníku a poté je před ukončením hovoru znovu požádat o potvrzení. Celý proces je možné automatizovat a to jak jako jednosměrnou službu, kdy automat zavolá klientům a pozve je k využití WhatsApp. Druhou možností je využití hlasových služeb ve chvíli, kdy zákazník kontaktuje klientské centrum a IVR opět nabídne možnost příhlášení k následné komunikaci přes WhatsApp.
Zákazníkům, kteří se přihlásí k odběru, následně odešlete na WhatsApp děkovnou zprávu.
V bankovnictví jsou bankomaty účinným komunikačním kanálem. Jsou skvělým způsobem, jak informovat zákazníky o nových nabídkách, zatímco čekají na zpracování svých transakcí. Mohou být také kanálem pro sběr opt-in.
Dejte svým zákazníkům možnost dostávat oznámení o zůstatku jednoduše přes bankomat tím, že poskytnou svůj souhlas například načtením QR kódu a potvrzením odběru.
Své bankovní zůstatky a další informace pak mohou dostávat prostřednictvím aplikace WhatsApp.
K informování zákazníků o tom, že nyní mohou dostávat oznámení přes aplikaci WhatsApp, můžete využít také své účty na sociálních sítích. Použijte své účty na sociálních sítích jako odkaz k vaší stránce pro přihlášení ke komunikaci přes WhatsApp.
Pokud již máte zákazníky přihlášené k odběru e-mailové komunikace, můžete tuto možnost využít k tomu, abyste o možnosti přihlášení přes WhatsApp informovali prostřednictvím newsletterů nebo v patičce e-mailů.
Nezapomeňte uvést tlačítka CTA s přímým odkazem na vaši vstupní stránku pro opt-in.
Na domovskou stránku můžete umístit bannery nebo vyskakovací okna a upozornit tak zákazníky na možnost spojit se s vámi přes WhatsApp. Zkombinujte je s přesměrováním na stránku s poděkováním a potvrzením jejich přihlášení.
Další možností sběru opt-inů je navrhnout specifickou vstupní stránku určenou pouze pro účely opt-inů. Tato možnost vám umožní informovat zákazníky podrobněji o procesech opt-in/komunikace, smluvních podmínkách atd.
Pro udělení souhlasu musí zákazníci na stránce opt-in zadat své telefonní číslo a potvrdit. Poté budou přesměrováni na stránku "Poděkování".
Ujistěte se, že opt-in stránky jsou responzivní, aby bylo možné sbírat souhlasy z jakéhokoli zařízení. Nezapomeňte také používat nástroje třetích stran na internetu, jako jsou sociální média a e-maily, abyste zákazníky informovali o komunikaci přes WhatsApp a nasměrovali je na opt-in stránku.
POZNÁMKA: Pokud prostřednictvím WhatsApp sdělujete konkrétní číslo, na kterém vás mohou zákazníci přímo kontaktovat (např. call centrum), toto není považováno za opt-in zákazníka. Tuto osobu nesmíte znovu kontaktovat, pokud sama neiniciuje konverzaci.
Na zprávy zákazníků ve WhatsApp můžete odpovídat i bez přihlášení, pokud komunikaci iniciovali jako první. V takovém případě budete mít limit 24 hodin an komunikaci. Po uplynutí limitu už nebudete moci nadále využít WhatsApp bez aktivního opt-in, nebo opětovného zahájení konverzace ze strany zákazníka.
Nejjednodušší způsob, jak navázat nepřetržitou komunikaci v aplikaci WhatsApp, je požádat zákazníka o opt-in, tedy v případě kdy vás již oslovil s žádostí o pomoc nebo informace. Po vyřešení problému zákazníka se ho váš agent může zeptat, zda se chce v budoucnu přihlásit k odběru oznámení a novinek prostřednictvím aplikace WhatsApp.
Pokud zákazník souhlasí, dalším krokem bude zaslání zprávy, ve které mu popíšete typ oznámení, která může očekávat, a požádáte ho o potvrzení souhlasu.
Nezapomeňte použít konkrétní a jasný jazyk, např: Souhlasím se zasíláním (e-příjemky, oznámení o doručení, oznámení o zpětném naskladnění) na číslo (+420 XXX XXX XXX) od společnosti SuperFirma.
Implementujte opt-iny jako součást stávajících procesních toků a umožněte uživatelům dostávat upozornění přes WhatsApp.
Zákazníci jsou zvyklí dostávat důležité aktualizace, jako jsou potvrzení objednávky, palubní lístky, oznámení o doručení atd. Zákazníci jsou více náchylní k udělení souhlasu s komunikací prostřednictvím WhatsApp, pokud je opt-in součástí některého ze standardních procesů.
Maloobchodní prodejci, letecké společnosti a logistické společnosti často na různých kontaktních formulářích a obrazovkách umísťují zaškrtávací políčko, do kterého zákazník zadá své telefonní číslo. Jde o ideální místo pro vložení opt-in pro komunikaci přes WhatsApp.
Při registraci nebo při vyplňování kontaktních formulářů firmy obvykle nabízejí novým zákazníkům výběr kanálů, kterými chtějí být kontaktováni. Pokud vaše společnost používá stejný přístup, můžete do tohoto seznamu zahrnout i WhatsApp.
Uvedení WhatsApp jako možný kontaktní kanál může zvýšit konverzní poměr při registraci, protože pro mnoho spotřebitelů je to preferovaný kanál a může ovlivnit jejich rozhodnutí s vámi spolupracovat.
Chcete-li stávajícím zákazníkům poskytnout podobnou možnost přihlášení, přidejte ji do nastavení komunikačních preferencí zákaznického účtu. Poté můžete stávajícím zákazníkům zaslat e-mail, ve kterém je o změně informujete, aby věděli, že si WhatsApp mohou v nastavení svého účtu ručně povolit.
Všechny výše uvedené metody jsou účinnými způsoby, jak zvýšit počet souhlasů s komunikací přes WhatsApp, ale stejně přidáme pár postupů, jak optimalizovat strategii získání souhlasů:
Mluvte s klienty tak, aby chtěli poslouchat a poslouchejte tak, aby s vámi chtěli mluvit.
Udržet si zákazníky (a udržet je spokojené) je nekonečná výzva. Zde je devět taktik, které vám pomohou dosáhnout tohoto cíle nyní i v příštích letech.
Každý retail by si na začátku roku 2022 měl osvojit 4 poznatky, aby byl připraven splnit očekávání zákazníků po pandemii. Přečtěte si náš blog, kde se dozvíte více.
Od 1. února 2022 přejde WhatsApp na cenový model založený na konverzaci. Zjistěte, co to znamená pro vaši firmu.
Chystáte se zahájit asistované procházení webu. Kliknutím na "Souhlasím" umožníte připojení operátora kleintské podpory k asistovanému procházení webových stránek.