9 trendů pro retenci - jak si udržet zákazníky v roce 2022
Udržet si zákazníky (a udržet je spokojené) je nekonečná výzva. Zde je devět taktik, které vám pomohou dosáhnout tohoto cíle nyní i v příštích letech.
Aplikace WhatsApp se jako světová jednička v zasílání zpráv stala důležitou součástí komunikace mezi firmami a zákazníky (B2C).
Řešení WhatsApp Business umožňuje firmám zasílat zákazníkům užitečné notifikace a oznámení z předem připravených šablon, reagovat a poskytovat podporu těm, kteří je prostřednictvím tohoto kanálu osloví.
Globálně rozšířená chatovací aplikace však nedávno oznámila, že v tomto roce provede změny ve svém cenovém modelu. Přečtěte si podrobnosti o novém cenovém modelu WhatsApp Business a o tom, jaký bude mít dopad na vaše podnikání.
Dosud byl cenový model aplikace WhatsApp založen na účtování poplatků firmám za zasílaná oznámení, zatímco konverzace iniciované zákazníky jsou prvních 24 hodin zdarma.
Od 1. února 2022 se to však změní.
Společnost WhatsApp přejde od cenového modelu založeného na jednotlivých zprávách k modelu založenému na konverzacích pro organizace využívající její firemní řešení.
V současném cenovém modelu založeném na oznámeních společnost WhatsApp zpoplatňuje pouze předem připravené zprávy iniciované firmou, které jsou zákazníkům zasílány mimo 24hodinové okno.
Od 1. února 2022 budou firmám účtovány za konverzaci, nikoli za odeslanou zprávu, bez ohledu na to, kdo konverzaci zahájí. Sazby za konverzace iniciované firmou se však budou lišit od těch iniciovaných zákazníky.
WhatsApp definuje konverzaci jako pevně stanovenou 24hodinovou relaci, která zahrnuje všechny zprávy doručené zákazníkovi - klíčové slovo je zde doručené, nikoli odeslané. Pokud zpráva není doručena, konverzace nebyla zahájena a nebude účtována.
24hodinová relace konverzace začíná, když:
Je důležité zdůraznit, že v rámci této 24hodinové relace vznikají náklady pouze jednou (za každou 24hodinovou konverzaci). Náklady na relaci se však liší v závislosti na kódu země telefonního čísla zákazníka.
Jakmile jedna 24hodinová relace (jinými slovy jedna konverzace) skončí, jakákoli nová zpráva odeslaná z firmy zahájí novou relaci, která bude zpoplatněna.
![]() | ![]() |
Kromě změny modelu za odeslanou zprávu poskytne cenová politika společnosti WhatsApp založená na konverzacích firmám možnost rozšířit stávající případy použití a kombinovat je s dalšími produkty společnosti Meta:
Pokud používáte aplikaci WhatsApp k zasílání vícenásobných oznámení svým zákazníkům, tato změna pro vás bude jistě přínosem. Nyní můžete v rámci 24hodinové relace odeslat neomezený počet zpráv, místo abyste byli zpoplatněni za každou odeslanou šablonu zprávy.
V kombinaci s bezplatnými konverzacemi na měsíční bázi a bezplatnými vstupními body to znamená, že můžete aplikaci WhatsApp využívat naplno - jako způsob, jak zůstat ve spojení napříč celou cestou vašich zákazníků. A díky možnosti používat aplikaci WhatsApp pro propagační oznámení můžete nyní podporovat prodej, posílat zajímavé nabídky a podporovat své zákazníky od začátku až do konce.
ComparTfon, telekomunikační společnost z Mexika, využívá WhatsApp jako nový online prodejní kanál prostřednictvím aplikací Moments, Conversation a Answers společnosti Infobip. Nyní společnost zaznamenává vyšší míru konverze a nižší míru opuštění košíku.
Migrujte stávajícího odesílatele aplikace WhatsApp do portálu společnosti Infobip a využijte výhod našich vícekanálových cloudových řešení - nebo integrujte rozhraní WhatsApp Business API do svého stávajícího systému.
Naše profesionální služby vám pomohou maximalizovat návratnost investic do CX a podpořit váš růst díky poradenství, balíčkům pro zavádění a nepřetržité podpoře.
Mluvte s klienty tak, aby chtěli poslouchat a poslouchejte tak, aby s vámi chtěli mluvit.
Udržet si zákazníky (a udržet je spokojené) je nekonečná výzva. Zde je devět taktik, které vám pomohou dosáhnout tohoto cíle nyní i v příštích letech.
Každý retail by si na začátku roku 2022 měl osvojit 4 poznatky, aby byl připraven splnit očekávání zákazníků po pandemii. Přečtěte si náš blog, kde se dozvíte více.
Od 1. února 2022 přejde WhatsApp na cenový model založený na konverzaci. Zjistěte, co to znamená pro vaši firmu.
Chystáte se zahájit asistované procházení webu. Kliknutím na "Souhlasím" umožníte připojení operátora kleintské podpory k asistovanému procházení webových stránek.